Monday, August 1, 2011

ahlan wa sahlan ya ramadhan kareem~

2/8/2011~~dah masuk hari kedua kita puasa..yeahh2.ini bermakna ada lagi 28 hari nak raye. *pfftt~ada pulak macam tu.? =,='

nak tanye korang2 before berpuasa ni ada tak mintak maaf kat orang sekeliling? hah,kalau tak lagi gi minta maaf sekarang. Err,,mesti pelik kan raye pun tak lagi dah nak minta maaf. Apa ingat raye je ke kena minta maaf. oppps,,terEMO pulak,,hihii.

No larh.mula-mula aku pun pelik juga, rata-rata kawan aku anta mesej bunyi camni .
"kita nak susun 10 jari nak minta maaf kat awak kalau ada buat salah dan
silap...bla..bla.."

"awak minta maaf yee..lepas ni 0-0 taw..." *nie ayat femes,.hahaa.

"lagi bape hari nak puasa ni kita nak mohon ampun..maafkan yee kalau ada salah.. ^^"

hah..lebih kurang macam ni lah ayat diorang.pelik juga kan.puasa je pun,itu pun nak minta maaf.dalam hati aku lerr..sampailah aku jumpa satu hadis yang berbunyi...

"Doa Jibril menjelang Ramadhan yang mafhumnya.
"Ya Allah,Kau abaikanlah puasa umat Muhammad yang apabila sebelum memasuki
Ramadhan tak melakukan perkara berikut :
Meminta ampun kepada IBUBAPA, bermaafan sesama SUAMI ISTERI, dan
bermaafan dengan ORANG SEKITARNYA."
Lantas Nabi Muhammad mengaminkan sebanyak 3 kali.

Masya Allah,,jadi saya ingin memohon kemaafan atas segala kekhilafan sepanjang perkenalan. Semoga kite semua dapat manfaatkan anugerah Ramadhan.~ ^^

No comments:

Post a Comment